dilluns, 27 d’abril del 2009

Qui diu que el formador no aprèn?

Fa uns anys, quans vaig començar a passar de rebre seminaris a Jove Cambra a donar-los, és a dir, quan vaig decidir apostar per veure a formació també des de l’altra banda de la barrera, em sobtaven els comentaris que em feien els formadors experts. Comentaris com:

- Aprenc molt impartint un seminari que he donat varis cops
- Aprenc molt quan creem un nou curs
- Es passen nervis previs perquè cal controlar moltes coses, però els veia tranquils ..
- Etc

Han passat uns anys i tots aquells comentaris em feien, ara resulta que els faig jo algunes vegades amb alguns alumnes, amics o companys formadors i m’ha fet arribar a la conclusió que ...

Un bon formador ha d’aprendre sempre i més enllà de continguts!!!

Un formador ha d’aprendre tantes coses sempre .... exemples??

- a solucionar imprevistos que et pots trobar
- a gestionar expectatives
- a tractar a cada alumne diferent i com ell és i vol ser tractat
- a introduir dinàmiques de canvi de ritme .. els famosos trencagels
- a incorporar noves eines i noves metodologies de formació
- a impartir nous continguts per a ell
- a crear nous continguts
- a compartir un mateix seminari amb diferents formadors a diferents llocs
- etc ...

És per això que cal ser conscients sempre que quan et fiques de formador davant d’un grup, és principalment un “facilitador i gestor de persones” perquè moltes vegades, com em va transmetre un formador i referent meu (estimat amic Manel Casals) ... "gran part del coneixement d’un seminari l’alumne ja el sap, sols cal canalitzar i fer-li veure que ho sap"

Tot aquest missatge d’avui be donat en part i important, de que aquest cap de setmana vaig tenir la sort de poder debutar amb el nou seminari “Gestió de Referents” a la meva Jove Cambra d’Igualada. Crec els alumnes van aprendre algo .. ;) .. però jo segur que molt ... ;)

Així doncs .. recordem sempre que ... el formador sempre aprèn!

PD: Amics de la JCI .. la nostra entitat també és una excel·lent oportunitat per aprendre a ser formador!! ... aprofiteu-la i apunteu-vos-hi!

3 comentaris:

  1. HI ESTIC MOOOOLT D'ACORD!!
    Jo vaig ser "formadora de disseny" i cada dia aprenia algo dels meus alumnes ;-)

    A més, l'entusiasme que transmet a les teves classes
    fan que siguin apart d'enriquidores, fresques i dinàmiques ;-) Ja tinc ganes del poder venir al proper curs (per cert, per quan?)

    A on ens hem d'apuntar per a ser formadors?
    N'haig d'apendre tant encaraaaaa!!

    ResponElimina
  2. Cristina Mascareñas oi?? .. ;)

    Dues coses ...

    - on tho vas passar tant be va ser en un seminari meu?? .. carai!! .. ;)

    - Per ser formadora de la JCI .. hi ha dos cursos que es diu JCI Presente i JCI Trainer que son dos dies sencers de formacio epr formadors. Fa poc es fan a Catalunya i suposo l'any vinent es tornaran a fer aqui, pero si vols ferho, pots tambe anar a trobades internacionals on es facin

    ResponElimina
  3. Per cert .. el meu portatil tambe es negre, pero la calva de la foto del missatge no es la meva eh ... ;)

    ResponElimina