dimarts, 8 de setembre del 2009

És un amic, és

Avui he rebut un mail d’un company dels Maristes, quasi 23 anys després de deixar l’escola ... que en seu moment era EGB!!! ... moments molt bonics de recordar.

L’Oscar, que així es diu ell, m’ha comentat uns temes i un d’ells era ... “com és no has fet cap referència al blog als Maristes?” ... i el tiu te raó!!! ... :)

Doncs Oscar .. aquí el tens!!!

Avui en dia parles amb molta gent me’n trobo poquets que tinguin excel•lents records de l’escola i que sobretot, vulguin retrobar-se avui en dia amb excompanys per rememorar aquells moments. Per exemple .. només cal mirar les associacions d’antics alumnes!!

Han passat els anys, les campanyes Mà Oberta de Nadal (recollíem papers, ampolles i més coses durant el Nadal per recaptar fons i fer programes durant l’any d’ajut a gent necessitada), colònies de Cor Obert amb altres escoles de Catalunya ... etc .. ara però, també hi havia coses dolentes eh ... no teníem nenes a classe .. :)

Però arriba el moment que surts d’aquest entorn, et fiques a treballar, en fiques en altres associacions i veus que un dels principals problemes trobes avui en dia són la manca de valors personals que tenim, i aquí és on crec van encertar-la els meus pares al dur-me als Maristes

Tothom parla de valors en la nostra societat actual i més encara en un moment en que la competitivitat la marquen i la marcarem les persones i el seu talent humà, a més de professional que també s’ha de tenir

Un d’aquests valors de l’escola que m’han quedat sempre és realment l'AMISTAT.

Ens van ensenyar que l’amistat és quelcom més fort que anar de festa cada dissabte, que viure vacances junts o que tenir els primers liges amb un grupet d’amigues .. etc .. coses que s’han de fer per descomptat.

Els Maristes tenen un grup de Musica que es diu Kairoi i una de les cançons que més m’ha agradat sempre és la que us adjunto a continuació, on llegit amb profunditat veureu i opinareu vosaltres mateixos.

Au doncs .. digueu-me cursi si voleu eh ... :) .. però

És un amic, és

És un amic és
una persona que estima com tu
que no fa prediques d’aquelles dràstiques
sino que et diu les coses clares posant l’anima
Perquè ell ja sap que tu ja ho saps
el gust amarg que te la veritat,
però es que en dir-te-la
ho fa amb el cor obert
és amic teu i no te por perquè

“És un amic és
quelcom que com més se’n te millor és
el somriure que transmet un xic de musica
al cantar-la som aquí tu i jo
És un gran cor és
Quelcom que com més se’n te millor és
ohhhh
Al cantar-la som aquí tu i jo”

És un amic és
el més preciós de tot companyia
i que hi serà quan necessitis d’ell
i hi haurà vegades en que sembla impossible
Perquè ell en té, l’amic en té,
d’allò de viure-ho i que et manca a tu
t’empeny a caminar i deixa a tu guanyar
és amic teu i això li va

(**)

És un amic és
un que t’estima i no et demana res
les bogeries ell t’aguanta cada dia
i que a vegades et voldria engegar a la via
Però ell sent la teva pell
però per res del mon mai canviaré
i ens barallarem i perdonarem
però per sempre és amic meu

(**)

Gràcies pares per dur-me als Maristes

8 comentaris:

  1. Calcaria les teves paraules per les Vedrunes. Ara no en comparteixo la ideologia, però crec fermament que em van fer millor persona.

    ResponElimina
  2. totalment d'acord amb aixo de certes ideologies i lo importantm es fer-nos millors persones com be dius

    ResponElimina
  3. Oooooooooooooooooooooohhhhh!! que "macu"!!!! és un homenatge als Maristes, als teus pares o una oda a l'amistat?? éix que tu del s conya!!

    Tan de bo jo pogués dir el mateix del cole on vaig anar, que també era de capellans, però que precisament, molts dels valors que he après, són gràcies a l'exemple que ells no practicaven...Això śi, dels Maristes en tinc molt bon record, i això que els vaig coneixer breument, ja que vaig anar a Irlanda un estiu amb els programes que organitzaven ells, i que estan molt i molt bé!!

    I que consti que no els hi retrec als meus pares, en teoria van escollir el millor cole que hi havia, i mon pare ja hi havia estudiat de jove...Però què hi farem, les temps canvien, i les coses i les persones també, i no sempre per bé...

    Fins la propera.

    Gemma

    ResponElimina
  4. Pel que fa a l'oda a l'amistat que tan bé exemplifica la cançó que has posat, jo la resumiria en una frase que m'agrada molt: "gràcies per escoltar allò que el meu cor diu sense paraules".

    Doncs això...

    Gemma

    ResponElimina
  5. Si Gemma si ... els temps canvien perque tot canvia!! ... :)

    I l'oda a l'amistat .... comunicacio no verbal?? .. Rockefeller ... :)

    ResponElimina
  6. Hola Albert, parlant de ligues, jo vaig ser un d´ells... .
    Fa un temps que segueixo el teu blog y ,com diuen per aquí, definitivament no et deixa indiferent.
    Felicitats!. M´han encantat els videos, uns m´han fet riure( el del supermercat, el del pebre...) d´altres m´han emocionat y fet plorar un y altre cop( Tony Meléndez )no per cursi, últimament he viscut d´aprop el món de la discapacitat y un video així et toca. Seguix així.

    ResponElimina
  7. albert dic el mateix qe tu pero per les monges de cualsevol escola LESTONNAC tot i q nomes conec la de mollet! per les monges i per tots el profes qe man ajudat a millorar cm a persona desde ben petita

    ResponElimina