divendres, 11 de setembre del 2009

Re-Llegir és també Re-Imagina

Fins el 21 o 22 anys tot lo que havia llegit a part de revistes i coses relacionades amb l’esport, eren els llibres obligatoris de l’escola .. com ara La Celestina i alguna revista “de dones vestides” amb els amics dels Maristes ... :)

Per aquelles dates ja estava immers amb el món laboral i en una empresa que em va donar moltes oportunitats de desenvolupar i emprendre però no des de les aules, sinó des de l’universitat de la vida (que en diuen alguns) i d’on venen les verdaderes hòsties. Llavors va ser quan vaig veure que necessitava no sols coneixements teòrics i per això em vaig iniciar a la universitat a distancia, sinó coneixements de creixement i de desenvolupament personal més immediat perquè moltes coses, per gran part del meu entorn eren un xic diferents i necessitava “menjar coneixment”

Un dia d’agost de l’any 1994, que recordo com si fos ahir, vaig anar la llibreria Caresmar, ja tancada, hi vaig comprar-me tres llibres que van fer comences la meva afició més o menys continuada per llegir llibres que m’aportessin quelcom. “Gestión de compras en una pequeña y mediana empresa”, “La comunicación no verbal” y “Como hablar rápido y eficazmente en público”

En aquestes vaig descobrir en el tercer llibre un autor, Dale Carnegie de qui em vaig acabant comprant tota la col•lecció, llegint, subratllant notes, fent resums ... etc ... però sobretot, re-llegint cada x temps, no tot el llibre, però si certes parts que tenia marcades. Es curiós també perquè quan el meu pare va veurem amb el llibre, va anar al seu despatx i em va mostrar el mateix llibre s’havia comprat ell quasi trenta anys abans .. senyal que aquest home no era una moda només ... era algú durader!

Per tant .. el concepte Llegir i Re-llegir va calar dins meu .. tornar a llegir però amb molta més profunditat i reflexió forta. Re-llegir em feia recordar el que no sabia en aquell moment de la primera lectura i sobretot, veure el que si havia après i que em quedava encara per aprendre.

Durant aquest agost he tornat a aprofitar per llegir i rellegir algun dels llibres, com l’Art de la Guerra de Tsun Tsu o el Re-Imagina de Tom Peters.

Re-Imaginar ... quina paraula i concepte més potent ... no n’hi ha prou amb tenir present certes coses, imaginar-les o canviar-les .. sino que cal fer-ho sempre sempre .... el canvi ha de ser part del nostre ADN ... hem de ser conscient que cal treballar i cultivar el talent humà i preparar-nos per pensar de nou, per com diu en Tom Peters, gurú i pare de l’economia moderna quasi,

Si no te gusta el cambio, te va a gustar menos aún la irrelevancia” – Tom Peters

Per tant si us plau .... ATREVIU-VOS .... rellegiu tot allò vulgueu, reimagineu-vos tot allò vulgueu canviar

PD: si voleu saber més sobre dos referents ... Dale Carnegie i Tom Peters.

http://www.tompeters.com/
http://es.wikipedia.org/wiki/Dale_Carnegie




2 comentaris:

  1. Quan he començat a llegir aquest post, aquestes paraules que conformen aquesta història m'han retornat al cap. Gràcies a aquestes paraules i gràcies a tu per recomanar-me aquest llibre, més ben dit, a en Dale Carnegie, del qual ja he llegit un dels seus llibres, i puc afirmar que no són uns llibres, haurien de ser manuals.

    Gràcies Albert, per aquesta recomanació, que comparteixo amb tu i intento dibulgar.

    ResponElimina
  2. Gracies a tu Ramon per seguir el meu blog i sobretot, que consideres ja al Dale Carnegie com un manual d'us m'en alegra molt!! ...

    Ja veuras quan et llegeixis els altres i els comencis a aplicar ... :)

    ResponElimina