dijous, 3 de setembre del 2009

JASP – JAME ... essència emprenedora!

Avui navegant pel Linkedin he vist un debat d’un fòrum on es parlava d’un tema que m’ha interessat i captivat molt. El tema era:

Oportunitats i experiència pels joves a l’empresa

Perquè aquest tema?

Doncs com poder alguns sabeu, per edat quan em tocava entrar a l’universitat després d’allargar amb excés la meva estada als instituts, no vaig poder accedir a la famosa “uni” i llavors em vaig incorporar al món laboral, amb relativa facilitat gràcies com a no al meu cunyat.

Vaig tenir la sort que als 20 anys vaig entrar a treballar a una empresa petita, jove i amb dos treballadors només, ocupant d’entrada tasques de depenent de botiga de informàtica i altres tasques que em van donar molt de rodatge. Vaig tenir la gran sort de tenir un “jefe” que ens va donar total confiança i delegació amb moltes coses i nous reptes que van fer que desenvolupés l’intraemprenedoria dins l’empresa sense saber-ho, però sobretot, adquirir una experiència brutal fins que al cap de nou quans i quan érem 25 empleats vaig decidir canviar el 2001

A tot això hi vaig sumar el mateix any l’ implicació amb la Jove Cambra i uns estudis a La Salle Barcelona on vaig poder trobar gent emprenedora i amb experiència, amb qui vaig aprendre i aprenc cada dia.

I llavors .. això com lliga amb Linkedin?

Doncs fàcil ja que amb el mateix article on es debatia això dels joves, una persona, en Chal va comentar el concepte JASP (conegut per molts) però va afegir el JME, que m’he permès ampliar amb JAME

Què volen dir les sigles?

JASP era lo del famós anunci del Renault Clio Joven Aunque Sobradamente Preparado, però en JAME és un més enllà ... es un Joven Aunque Muy Experimentado ... BO! .. :)

Una de les essències dels emprenedors i a Jove Cambra ho fem molt, es aprendre i fer, el famós learning by doing, perquè ens ensenya però sobretot ens dona molta experiència necessaria en el mercat laboral i on no ens deixen agafar-la normalment.

Amb això vull dir amics .. agafeu tota l’experiència que pugueu sempre perquè el temps passa i estudiar sempre podem, però agafar experiència no sempre.

Per tant gràcies Nando, gràcies JCI i gràcies La Salle per deixar-me ser JAME . Gràcies a vosaltres també intento fer JAME com vau fer amb mi!

Albert

PD: de jove també vaig tenir un Clio però els meus amics em deien JASP .. joven aunque sin pelo .. :) ... com m’els estimo .. :)

3 comentaris:

  1. Doncs si, els qui vam creixer "mamant" lo del JASP, avui hem de voler ser JAME, com dius tu, però evidentment, ens ho hem de fer solets, perque per un general, ni les empreses ni la societat actual ens permeten gaire de fer-ho ni de ser-ho. Això sí, encara impera força la filosofia que per "ser algú", has de ser un "tauró" (és una expressió que fa servir molt una persona del nostre entorn, i que justament ara està veient les conseqüències d'això mateix en el seu fill de 7 anys, en tot un reguitzell de problemes escolars i de personalitat...).

    Així doncs, siguem emprenedors, però no volguem ser taurons, simplement siguem persones, que darrerament el nostre pais d'això n'ha estat una mica mancat.

    Gràcies, com sempre, mestre.

    Gemma

    ResponElimina
  2. Des de que naixem fins que morim es produeix un aprenentatge mitjançant la transferència de coneixements i experiències del teu voltant.

    Crec que l'error principal que es produeix en aquesta societat és la vanitat, creure que ja se sap tot o més que els del teu voltant.

    Per tant, des del meu punt de vista, els conceptes JASP i JAME, principalment el primer són incorrectes. S'està sobradament preparat? no dependrà sempre de la situació que s'afronti? Si que és veritat que com més experiències s'han tingut en aquesta vida més probabilitat es té d'afrontar noves situacions d'aquesta vida, però el concepte SOBRADAMENTE i MUY són conceptes que tendeixen a un tot, a una màxima que crec no és certa.

    Gràcies Albert ("a referent")

    Ramon Solé

    ResponElimina
  3. D'acord amb tu Ramon i dues coses:

    -con deia en Gandhi "vive com si fuera a morir mañana, aprendre como si fuera a vivir toda la vida"

    -sobradament o molt preparat no es dolent si es concep com un punt "modest" on et pots llençar mes facilment a fer coses ... i el problema es com tu dius ll la gent vanitosa

    Experiencia no forçosament es coneixement, pero si que molts cops et dona "taules" ... :)

    ResponElimina