A les escoles de negocis o seminaris de venta que molts de nosaltres hem fet o hem sentit, hem sentit dues frases, que personalment avui considero no són del tot certes.
- El client sempre té la raó
- El client és el rei
Això que el client sempre té la raó no es cert per molts motius però bàsicament perquè hi haurà cops que no la té, i si li donem, estem fent un mal favor a la nostra empresa, a la nostra autoestima com a professionals, i sobretot també a ell, amb lo que davant d’aquesta situació, el que hem de fer és “aprendre a dur la contraria al client” ... com fer-ho? Aquesta es la gràcia i sobre el que hem de treballar.
El client és el rei pot semblar més o menys correcte, però quan entres amb temes de monarquies i entorns polítics es barregen moltes coses, però en resum, El client ho ha de tenir tot? El client ha de poder imposar-nos coses? El client ens representa sempre? El client es escollit? ... etc
Per això a mi m’agrada mes dir:
- Al client se li pot dir que no té raó
- Al client l’hem de veure com un porc
Perquè l’hem de veure com un porc?
Doncs perquè avui en dia aconseguir un client és molt i molt difícil. Molts cops ens mengem el cap pensant on buscar nous clients i resulta que ja tenim clients, on si els analitzem millor, els hi presentem nous productes o solucions, podrem generar noves vendes més fàcilment que anar-ne a buscar de nous ... us sona aquella la frase que diu? ... “és mes barat vendre a un client actual que buscar-ne de nous”
Heu vist quan es fan la matança del porc?
Com el pagès (o qui sigui) coneix molt be al porc i al consumidor, sap quin producte en pot treure i que fer-ne, que si xoriço, que si botifarra negre, etc ... ho aprofiten TOT, TOT i TOT
PD: No digueu a cap client que l’heu vist en aquesta foto eh .. tot i que segur us fa pensar en algún
PD: Mariano, “Va por tu” este mensaje de hoy, tu me explicaste lo del cerdo!
dijous, 8 de gener del 2009
El client no és el rei, l’hem de veure com un porc
Etiquetes de comentaris:
El món de la venta,
Va per tu
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada