dijous, 1 de gener del 2009

Quina versió ets?

Comencem els anys sempre amb nous propòsits i dient que farem això i allò, però molts cops es queden en només paraules, i només cal recordar que les paraules se les endu el vent.

Si volem portar-ho millor i ser mes conseqüents amb les nostres paraules, hauríem de contemplar aquests propòsits com a “objectius propis i personals” que ens marquem, i per això caldria tenir presents les cinc principals característiques dels objectius que són:

- Específic, clar i concret
- mesurable
- Realitzable
- Realista
- Limitat en el temps

Lligant tot això de nou any i nous objectius us voldria explicar una anècdota que em va explicar en Xesco Espar fa prop de cinc anys i des de llavors, ho he ficat en marxa.

Un dia esmorzant a Madrid abans d’entrar a unes xerrades que participaven els dos amb la Federació de Balonmano de Madrid, m’el van presentar i mentre fèiem cafè em va dir:

“Albert, la meva vida no acaba al Barça però tot just estic la versió 4.1” ..

Vaig pensar carai amb aquest tio, ara entra d’entrenador al Barça d’Handbol i em diu això?? .. ;)

Doncs això de la versió 4.1 era perquè en aquell moment ell tenia 41 anys i feia anys s’havia ficat un horitzó de ser campió d’Europa amb el Barça i cada any es marcava uns objectius a assolir aquell any per tal d’arribar a aquell horitzó. La seva versió coincidia amb la seva edat i sempre feia un pas mes ... 4.1, 4.2 ....

D’ençà aquell dia, pels voltants de cada 21 de maig, jo també canvio de versió i miro de marcar-me objectius clars, mesurables, realitzables, realistes i acotats a l’any, fins la propera versió i els plasmo en un paper

Us adjunto links sobre ell que us agradaran

http://www.xescoespar.net/
http://www.sportmagister.com/reportaje.asp?id_rep=368


PD: Merci Xesco per tot i disculpa hagi fet públic això al meu modest blog.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada